Hur returnerar jag en vara?

Hos oss har du alltid öppet köp i 30 dagar. Returprocessen skiljer sig åt beroende på hur din vara levererades och av vilken transportör. Har du köpt flera varor som levererats på olika sätt följer du instruktionerna nedan som passar in på respektive paket.  

Paket som levererats till ett utlämningsställe - Postnord
Följ returanvisningarna på följesedeln. Tejpa sedan igen paketet noggrant och lämna det hos närmaste Postnord utlämningsställe. Kom ihåg att spara returkollinumret du får av posten tills allt är klart. 

Paket som levererats till Instabox
Har ditt paket levererats till skåp med Instabox bokar du retur genom att följa länken och instruktionerna du fått från Instabox via SMS eller mejl. Klistra på medföljande etikett och lämna in paketet i valt skåp. Du kan läsa mer om Instabox retur här (Hur gör jag en retur med Instabox?)

Paket som levererats hem – Postnord
Har ditt paket levererats hem till dig av PostNord kan du enkelt boka en returupphämtning via deras kundtjänst. Börja med att fylla i din retursedel med returorsak och lägg den sedan i paketet. Klistra på returetiketten utanpå paketet och tejpa igen noga.  Du kan sedan boka en upphämtning via https://returns.postnord.com/ eller ringa PostNord på 0771-33 33 10 (knappval 1) för att bestämma tid och datum för upphämtning av paketet. Tänk på att du måste vara hemma vid upphämtningen.    

Paket som levererats hem – Bring
Har ditt paket levererats hem till dig med Bring kan du genom att logga in på Mina Sidor beställa en returupphämtning. Börja med att gå in på Mina Beställningar och klicka sedan upp beställningen du vill returnera. Välj ”Skapa sedel/etikett här”, fyll i varornas artikelnummer och klicka på skicka. När sedan vår kundservice registrerat returen kommer du få ett sms av Bring med val om tider för upphämtning. 

Om du returnerat kan din retur ta upp till två veckor innan den registreras hos oss. När din retur registrerats får du ett mejl som bekräftar returen.

Läs mer på: Vad kostar det att returnera?