Vad ska jag betala om min retur inte visas på fakturan?

Har du registrerat din retur via vår retursida online och därefter returnerar den via ett utlämningsställe, dras returbeloppet vanligtvis av från din faktura direkt när du har lämnat in returen. Annars återbetalas returbeloppet efter att vi har tagit emot och hanterat din retur. Du får en returbekräftelse via mejl och inom 24-72 timmar ser du den uppdaterade fakturan på elpy.com och i elpy-appen. I samband med större helg (tex. jul och påsk) kan det ta ytterligare några dagar.

För vissa betalsätt kan du pausa din faktura på elpy.com och behöver då inte betala förrän returen är färdigbehandlad. Om det är möjligt att pausa fakturan visas det under "Betalningsalternativ" när du är inloggad på elpy.com. Om alternativet saknas, kan du istället själv räkna av summan för varan/varorna du har returnerat från fakturabeloppet. Lägg sedan på 50 kr i returfrakt per returnerat postpaket, längre paket eller mellanstort paket. Om det är större/tyngre paket (ex möbler) som du returnerat lägger du istället på 345 kr i returfrakt om din retur hämtades av DHL och 395 kr i returfrakt om din retur hämtades av Bring. Observera dock att det förutsätter att du inte har returnerat varor från flera olika paket i samma returpaket, för då ska du betala mer än en returfrakt. Betala sedan in det nya framräknade beloppet.

Returen dras av från din faktura när returen har inkommit och behandlats av vår returavdelning. Därefter debiteras eventuell returfrakt och fakturan uppdateras på elpy.com och i elpy-appen. Har vi levererat fel vara till dig eller om det är en reklamation som du skickat tillbaka, kostar det självklart inget att returnera.

Du kan läsa mer här: Vad kostar det att returnera?