Hur fungerar rabatter vid byten och returer?
Byte till annan storlek eller färg av samma vara:
För de flesta mindre varor sker returregistrering online via vår retursida. Om du har beställt mot månadsfaktura eller delbetalningskonto, kan du direkt på retursidan enkelt byta till en annan storlek på din vara om storleken finns tillgänglig i lager. Ersättningsvaran får då automatiskt samma rabatt som den som du returnerar. Om du har betalt med några av våra andra betalsätt eller om du vill byta till annan färg, får du returnera din vara och lägga en ny beställning via vår hemsida. Om du hade rabatt på den ursprungliga varan, kan kundservice korrigera rabatten på den nya varan i efterhand. När du har tagit emot den nya varan och bestämt dig för att behålla den kontaktar du kundservice via telefon eller mail, så hjälper vi dig med detta. Vi korrigerar ingen rabatt innan dess.
Byte till helt annan vara:
Vi korrigerar inga rabatter vid byte till helt annan vara, rabatten är då förbrukad.
Retur av vara som tex. ingick i "Köp 3 betala för 2":
Vissa rabatter fördelas procentuellt på samtliga varor som omfattas av erbjudandet i din beställning, som exempelvis "Köp 3 och betala för 2". Vid retur får du tillbaka det pris du betalade för den returnerade varan, du ser priset för varan i din leveransbekräftelse. Rabatter på kvarvarande produkter justeras inte i samband med returen, dvs rabatten för varan du returnerade flyttas inte till annan vara som du har valt att behålla.
Liknande frågor
- Hur använder jag ett erbjudande eller en rabattkod?
- Vad ska jag betala om min retur inte visas på fakturan?
- Varför fungerar inte min rabatt eller rabattkod?
- Hur får jag ett erbjudande?
- Var hittar jag villkoren för ett erbjudande eller rabattkod?
- Kan jag returnera varor från olika beställningar i samma paket?
- Hur reklamerar jag en vara?
- Vad kostar det att returnera?
- Vad betyder ångerrätt och returrätt?
- Hur gör jag om jag saknar retursedel eller returetikett?