Möbler och inredning – Skandinaviens största utbud online | Homeroom
Varukorg

Allmänna villkor

Allmänt

Vi som tillhandahåller siten www.homeroom.se, är en del av Ellos AB, org. nr 556044-0264, 501 86 Borås, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Homeroom.

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss, eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande, vi hänvisar till Föräldrabalken. Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av användarkonto hos oss, användande av några av våra tjänster på vår sajt och/eller användande av någon av våra mobiltelefonapplikationer godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår site.

Företagsinformation

Telefon: 033-22 50 33
Öppettider: Vardagar 08:00 - 16:30
Adress: Ellos AB , 501 10 BORÅS
Besöksadress: Ödegärdsgatan 6, Viared
Organisationsnummer: 556044-0264
E-postadress: info@homeroom.se

Priser & avgifter

Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms om 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. Då olika skärmar och individuella skärminställningar påverkar färgåtergivning kan vi inte garantera att färgnyanserna på varorna stämmer överens med de bilder som visas när du som konsument besöker vår site. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Fraktavgifter

Vi tillhandahåller alltid hemleverans, vilken baseras på varje beställd varas enskilda vikt. Avgiften täcker framplockning, emballering lastning, frakthandlingar och kvitto.

Standardleverans hem till tomtgräns dagtid enligt nedan viktbaserad per styck
0-2 kg 49 SEK
2-5 kg 69 SEK
5-10 kg 69 SEK
10-19 kg 99 SEK
19-35 kg 199 SEK
35-50 kg 299 SEK
50-99 kg 399 SEK
Över 100 kg 499 SEK

Leverans hem med inbärning 1 man 299 SEK
Leverans hem med inbärning 2-manna 699 SEK
Levereras till tomtgräns kvällstid 199 SEK
Leverans hem kvällstid med inbärning 1 man 399 SEK
Leverans hem kvällstid med inbärning 2-manna 799 SEK

Returfrakt normalpaket 45 SEK
Returfrakt större vikt och volym (Upphämtning dagtid) 240 SEK
Outlöst paket 199 SEK

För mer information om tjänsterna, se längre ner i texten, under Leveranssätt.

Leveranssätt

En beställning kan dela upp sig i olika leveranser eftersom varorna kan plockas från olika varulager. Vi levererar till den adress du registrerat på homeroom.se. I dagsläget erbjuder vi hemleverans. Du blir kontaktad av transportören innan leverans sker. Hemkörning kräver att du bor utmed farbar väg.

Hemleverans gäller för varor över 2kg, levereras dagtid mellan 8-17 till husets ytterport/tomtgräns. Mindre varor under 2 kg kan levereras med PostNords hempaket både dag och kväll på de flesta orter, eller till närmaste utlämningsställe. I kassan visas leveransalternativen för vald adress och bokas innan beställningen slutförts.

När din beställning är redo att köras ut skickar vi ett SMS till dig, så att du kan välja vilken dag du vill ha leveransen. Du får också välja ett tidsfönster på 2–3 h som passar dig. Hos vissa transportörer kan du även välja ”hämta vid terminal” alternativt ”företagscenter. Fraktavgiften kvarstår dock oförändrad.

Betalsätt

Faktura med delbetalning

Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi möjligheten att handla på hos oss med faktura eller delbetalning. Med Faktura får du upp till 60 dagars betalningstid. Med faktura behöver du inte betala förrän i slutet av den månad som infaller efter ditt köp. Fakturan skickas till din e-postadress.

Vi erbjuder dig också möjlighet att dela upp din betalning. Väljer du att dela upp ditt köp kan du välja att delbetala räntefritt i upp till 12 månader eller välja en längre tid med låg ränta. Fakturan skickas per post månaden efter ditt köp mellan den 15e - 20e i månaden. Om du är registrerad hos Kivra kommer du automatiskt att få din post dit.

På resursbank.se, kan du alltid in och se din aktuella skuld. Du loggar in med hjälp av BankID/Mobilt BankID.

Vid utebliven eller otillräcklig betalning tillkommer försenings-/påminnelseavgift, avgifter för krediten och ränta för vid var tid utnyttjad kredit.

Månaden efter köpet kan du även välja att delbetala din faktura. Mer information finns på fakturan. Sedvanlig kreditprövning görs. Du får en kopia av prövningen från upplysningsföretaget.

Mer information och kompletta villkor finns här.

Kivra - Få dina avier digitalt


Nu kan du få dina avier och information från Resurs Bank skickad till dig via den digitala brevlådan Kivra. Om du redan är registrerad hos Kivra kommer du automatisk få din post dit. På kivra.se kan du läsa mer om Kivra och hur du registrerar den digitala brevlådan Kivra.

Kortbetalning

Du betalar med ditt betalkort direkt i kassan på www.homeroom.se. Vi accepterar Visa och Mastercard som utställts i Sverige. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid din betalning. Vi krypterar alltid ditt kortnummer vilket gör ditt köp säkert.

Ångerrätt

Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och testa den vara som du köpt. Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Vill du returnera en vara, skall det göras i originalförpackningen och med ifylld retursedel/etikett. Gå in på homeroom.se och logga in på Mina Sidor/Mina Beställningar, där du antingen kan printa eller få retursedel/etikett skickad till dig för varan/ordern det gäller. Du slipper då lägga ut för returfrakten och avgiften regleras istället vid återbetalningen, som sker inom längst 14 dagar. Det finns också ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) som du kan använda dig av.

Vid retur tillkommer returavgift som för närvarande är 45 kr för varor under 20 kg. Vid retur över 20kg tillkommer utöver de 45 kr i returavgift också 195 kr i returfrakt, dvs totalt 240kr.

Väljer du att returnera hela eller delar av din order, återbetalar vi för returnerad produkt, dock inte leverans- eller returavgiften. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Ångerfristen börjar tidigast löpa den dag som du tar emot leveransen och följesedel.

Vid retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Om du har frågor angående din ångerrätt, kontakta oss på telefonnummer 033-22 50 33, e-post info@homeroom.se.

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss på telefonnummer 033-22 50 33 eller via e-post info@homeroom.se. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet "inom skälig tid", efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet har du reklamerat inom skälig tid. Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan ska varan skickas till den adress som anges på retursedeln. Se mer under rubriken ”Så här returnerar du” nedan. När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vid retur står du för transportrisken. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. Summan återförs till de kontokort som betalningen gjorts ifrån.

Bytesrätt

Vill du byta en vara gör du en retur enligt ovan, samtidigt som du lägger en helt ny beställning på homeroom.se. Vi återbetalar ej frakt- och returavgifter.

Vid retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte tagits emot vid beställd hemleverans motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering enligt prislistan som anges ovan.

Så här returnerar du

VVill du returnera en vara, skall det göras inom 30 dagar, i originalförpackningen och med ifylld retursedel/etikett. Om retursedel saknas, gå in på homeroom.se och logga in på Mina Sidor/Mina Beställningar, där du antingen kan printa eller få retursedel/etikett skickad till dig för varan/ordern det gäller. Du slipper då lägga ut för returfrakten och avgiften regleras istället vid återbetalningen, som sker inom längst 14 dagar.

Du betalar endast en returavgift som debiteras dig i efterhand oavsett paketets storlek eller antal artiklar. Har vi gjort en felexpediering behöver du inte stå för några avgifter avseende returfrakt.

Vänligen bifoga retursedeln i din returförsändelse och emballera sedan returförsändelsen i originalförpackningen innan du returnerar varorna. Returetiketten klistras sedan på emballaget.

Försändelser under ca 20 kg som levererats med PostNord kan du välja att lämna in hos deras ombud. Försändelser som levererats med speditör samt vid större och tyngre försändelser över ca 20 kg, kontakta speditören för att boka tid för upphämtning. Uppgifterna finns på Retursedeln.

Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs i från eller krediteras från din faktura .

Medlem i Svensk Digital Handel

Ellos är medlem av Svensk Digital Handel för att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

Svensk Digital Handel
Drottninggatan 56
411 07 GÖTEBORG
Telefon växel: +46 (0)10 – 47 18 670

Tvister

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Krossgaranti

Vi ersätter alltid transportskadat glas och porslin. För frågor eller anmälan av transportskadat gods vänligen kontakta oss på telefonnummer 033-22 50 33 eller via e-post info@homeroom.se.

Bedrägeri

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår site.

Force majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Personuppgiftspolicy

Homeroom behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning.

Personuppgiftsansvarig
Ellos Group AB, org. nr 556217-1925, med adress Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige (”Homeroom”) är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Homeroom har utsett Magnus Axelsson till dataskyddsombud. Dataskyddsombudet har bl.a. till uppgift att övervaka att Homeroom behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande lagstiftning. Dataskyddsombudets kontaktuppgifter är dpo@ellosgroup.se

Personuppgifter som kommer att behandlas
De uppgifter som behandlas är personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi samlat in från dig.

Personuppgifter som du lämnat till oss
När du genomför ett köp hos Homeroom kommer du att lämna personuppgifter till oss. Detsamma gäller när du registrerar dig för vårt nyhetsbrev, användarkonto eller tecknar försäkring, använder dig av våra tjänster på vår sajt och sociala medier eller använder dig av din eventuella garanti, ångerrätt eller reklamation. Personuppgifter som du lämnar till oss och som vi behandlar kan t.ex. vara ditt namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress.

Personuppgifter som vi har samlat in från dig
När du genomför ett köp hos Homeroom kommer vi att behandla uppgifter om köpet och din köphistorik. När du använder vår sajt, ditt användarkonto eller sociala medier kommer vi även att behandla personuppgifter som information om din IP-adress, operativsystem och vilka varor du besökt eller lagt i vår varukorg.

Ändamål med behandlingen och rättslig grund
Vårt avtal och administration av ditt köp
Homeroom kommer att behandla ditt namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer och din e-postadress, uppgifter om dina köp samt uppgifter avseende din användning av våra sociala medier i syfte att kunna administrera vårt kundförhållande med dig inklusive dina inköp och ditt användarkonto. Homeroom kommer att behandla ditt personnummer för de fall att du väljer att använda detta för att hämta dina adressuppgifter. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra ett avtal eller för att vidta åtgärder innan ett sådant avtal ingås. Med undantag av ditt personnummer kommer Homeroom även att behandla ovan personuppgifter i syfte att kunna sköta din eventuella begäran om användning av ångerrätt, garanti, reklamation eller försäkring. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling i denna del är att den är nödvändig för att fullgöra avtalet med dig. Personuppgiftsbehandling i förhållande till ångerrätt och reklamation sker även mot bakgrund av den rättsliga grunden att den är nödvändig för att fullgöra rättsliga förpliktelser som åvilar Homeroom. Om du inte lämnar dina ovan nämnda personuppgifter har Homeroom inte möjlighet att leverera våra produkter eller i övrigt fullgöra våra åtaganden gentemot dig.

Marknadsföring av våra varor
Om du har samtyckt till att få marknadsföring, såsom t.ex. nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden om våra produkter via e-post, sms eller post kommer Homeroom även behandla ditt namn, mobil- och telefonnummer, e-postadress och din köphistorik för marknadsföringsändamål. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är ditt samtycke som vi antingen inhämtar i samband med att du registrerar dig som användare hos Homeroom eller i samband med ditt köp av produkt(er) ur vårt sortiment. Du ger ditt samtycke genom att du aktivt kryssar i en eller flera ikryssningsrutor på vår sajt. Du kan, på samma sätt som när du ger ditt samtycke, återkalla ditt lämnade samtycke genom att du, på vår sajt, kryssar ur ovan ikryssningsrutor.

Statistik
Homeroom kommer att behandla ditt kundnummer och andra referensnummer i syfte att kunna göra statistiska sammanställningar och för att visa dig anpassat innehåll på vår sajt som passar dig och din kundgrupp. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för ändamål som rör Homeroom berättigade intresse. Behandlingen baserar sig på en intresseavvägning och innebär, på samma sätt som ovan, situationer där Homeroom vill, eller behöver, göra något som i huvudsak är till vår egen fördel, förutsatt att detta inte skadar dina egna intressen eller grundläggande rättigheter och friheter.

Bokföring
Homeroom kommer att behandla uppgifter om den transaktion som skett mellan dig och Homeroom för bokföringsändamål. Homeroom kommer av den orsaken att behandla uppgifter om köpet, ditt namn, adress, mobil- och telefonnummer och din e-postadress. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar

Automatiserat beslutsfattande/profilering
Det finns för närvarande inget automatiserat beslutsfattande eller profilering som skulle påverka dig juridiskt eller på annat sätt i betydande grad. För att kunna utveckla våra produkter och tjänster, förbättra vår marknadsföring, kunskap om våra kunder samt våra erbjudanden till dig, kan vi på ett automatiskt sätt komma att samla in och analysera uppgifter från dig. Sådana uppgifter är din IP-adress, köphistorik, betalsätt och kontosaldo, om du har köpt din vara på kredit samt din aktivitet på våra sidor, på sociala nätverk samt på vår sajt (s.k. profilering). Vi ger dig erbjudanden på vår sajt som vi tror du kommer uppfatta som relevanta baserat på resultatet av denna analys av ditt användarbeteende. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling i denna del är vårt berättigade intresse av att kunna utveckla vår affärsverksamhet och att, i högsta möjliga utsträckning och för att inte störa dig i onödan, kunna erbjuda dig produkter som matchar dina önskemål och behov.

Behandling av tredje part och överföring av personuppgifter
Dina personuppgifter kan komma att lämnas ut till och behandlas av vårt moderbolag Ellos Group AB och dess dotterbolag, Jotex Sweden AB och Stayhard AB, ingående i Ellos Group-koncernen

Homeroom kan även komma att lämna ut dina personuppgifter till tjänsteleverantörer som behandlar personuppgifter för vår räkning, så kallade personuppgiftsbiträden. Dina personuppgifter kan även komma att behandlas av våra samarbetspartners. Vi har avtal med våra personuppgiftsbiträden som säkerställer att de behandlar dina personuppgifter i enlighet med denna personuppgiftspolicy och våra instruktioner. Som exempel på tredje part som vi lämnar ut dina personuppgifter till kan nämnas speditörer i samband med leverans av varor.

Homeroom kan komma att lämna ut dina personuppgifter till myndigheter som kräver att Homeroom lämnar ut sådana personuppgifter.

Homeroom kan även komma att dela dina personuppgifter för att tillåta en fusion, ett förvärv eller en försäljning av alla, eller delar av, Homeroom tillgångar.

Homeroom och Homeroom samarbetspartners behandlar, som huvudregel, dina personuppgifter endast inom EU och EES. Skulle personuppgifter behandlas utanför EU och EES, kommer Homeroom att vidta åtgärder för att se till att personuppgifterna fortsätter vara skyddade och även vidta de åtgärder som krävs för att på lagligt sätt överföra personuppgifter till länder utanför EU och EES.

Som ett led i vår marknadsföring analyserar vi uppgifter, däribland personuppgifter, kring dina inköp och din aktivitet på våra sidor, på sociala nätverk samt på vår sajt. Vi kommer exempelvis att behandla dina personuppgifter för att med hjälp av Google Analytics kunna anpassa de annonser och erbjudanden som du ser utifrån information om ditt tidigare surfande samt för att kunna utveckla våra produkter och tjänster. Detta gör det möjligt för oss att mer specifikt anpassa innehållet på vår sajt så att det passar just dina behov samt förbättrar vårt erbjudande till di. Processen är anonymiserad och den kan inte användas för att identifiera dig (för information om de cookies vi använder oss av se följande länk, cookies).] Vidare kan vi komma att använda dina personuppgifter för att utvärdera ditt användande av vår sajt och för tjänster i anslutning till webbplatsaktiviteter och internetanvändande. Uppgifter som vi analyserar kan exempelvis vara din IP-adress, köphistorik, betalsätt och kontosaldo om du har kredit hos oss och annan information som du har lämnat till oss som kund. För information om hur Google Inc. använder uppgifter se följande länk: https://www.google.com/intl/sv/policies/privacy/partners/.

Tidsperiod för behandling och lagring
Vi behandlar bara personuppgifter så länge som det finns ett behov av att bevara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna lämnades, eller samlades in för. Samma personuppgift kan lagras på flera olika ställen för olika ändamål. Detta kan innebära att en uppgift som har tagits bort ur ett system för att den inte längre är nödvändig för det ändamålet, kan finnas kvar i ett annat system där den lagras med stöd av samtycke, eller för ett annat ändamål där personuppgiften fortfarande behövs.

Personuppgifter som Homeroom behandlar i syfte att administrera kundförhållande, inklusive dina inköp och användarkonto, eller för att fullgöra våra rättsliga förpliktelser eller avtal, t.ex. uppfylla garanti-, reklamations-, ångerrätts- eller försäkringsåtaganden, med dig behandlas under den tid det är nödvändigt för att Homeroom ska kunna administrera kundförhållandet och fullgöra vårt avtal eller rättsliga förpliktelser gentemot dig.

Om du har lämnat ditt samtycke till att få direktmarknadsföring och nyhetsbrev från Homeroom kommer vi att bevara ditt namn, mobil- och telefonnummer, din e-postadress och din köphistorik till dess att du avregistrerar dig, återkallar ditt lämnade samtycke, eller annars ber oss sluta kontakta dig. I anslutning till detta kommer Homeroom, i den utsträckning Homeroom behandlar personuppgifter relaterade till profilering, att radera de personuppgifter som har ett samband med direktmarknadsföringen.

Personuppgifter som Homeroom behandlar för bokföringsändamål bevaras i sju år i enlighet med gällande bokföringslagstiftning.

Personuppgifter som Homeroom behandlar för statistikändamål kommer inte längre vara möjligt att koppla till dig som individ efter att aktuellt bokföringsmaterial har raderats.

Dina personuppgifter kan komma att sparas längre än vad som meddelats ovan om det behövs för att följa lagkrav, förordning eller myndighetsbeslut.

Dina rättigheter
Du har rätt att, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka personuppgifter vi har registrerat om dig. Du kan även när som helst begära rättelser av felaktiga uppgifter. Du kan också ha rätt att be oss radera eller begränsa de personuppgifter vi har om dig och att vi ger dig en kopia av dessa personuppgifter (s.k. dataportabilitet).

Om du inte har grund för din begäran eller din begäran är orimlig, t.ex. om du begär utdrag eller radering ofta och med korta intervaller, får vi antingen vägra att gå din begäran tillmötes, eller ta ut en avgift som täcker de administrativa kostnader din begäran medför. Din begäran skickar du till oss på våra kontaktuppgifter nedan.

Rätt att göra invändningar
Du kan när som helst invända mot att dina personuppgifter behandlas för direktmarknadsföring och/eller profilering. Om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter för detta/dessa ändamål ber vi dig att antingen ringa oss på telefonnummer 033-33 000, mejla till oss på info@homeroom.se eller skriva till Homeroom, 501 86 Borås, och meddela oss detta. Vi kommer då att upphöra med behandling av dina personuppgifter för detta/dessa ändamål samt ta bort uppgifterna förutsatt att vi inte behöver fortsätta behandla dem för något annat ändamål i enlighet med denna personuppgiftspolicy.

Rätt att återkalla ditt samtycke
Du kan när som helst, helt eller delvis, återkalla ditt samtycke om behandling av personuppgifter, genom att, på vår sajt, kryssa ur ovan ikryssningsrutor eller kontakta oss på våra kontaktuppgifter ovan. Om du återkallar ditt samtycke, ber vi dig notera att detta inte påverkar lagligheten av den behandling som tidigare skett på grund av samtycket innan detta återkallades. Ellos kan även under vissa omständigheter ha en annan rättslig grund för behandlingen av dina personuppgifter, varför vi kan ha en rätt att fortsätta behandlingen.

Rätt att lämna in klagomål
Om du är missnöjd med hur vi behandlat dina personuppgifter kan du också kontakta oss på våra kontaktuppgifter ovan. Du har även rätt att ge in ett klagomål avseende vår personuppgiftsbehandling till:

Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, gällande annat än behandling av dina personuppgifter, kan du även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

Allmänna villkor

Allmänt

Vi som tillhandahåller siten www.homeroom.se, är en del av Ellos AB, org. nr 556044-0264, 501 86 Borås, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Homeroom.

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss, eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande, vi hänvisar till Föräldrabalken. Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av användarkonto hos oss, användande av några av våra tjänster på vår sajt och/eller användande av någon av våra mobiltelefonapplikationer godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår site.

Företagsinformation

Telefon: 033-22 50 33
Öppettider: Vardagar 08:00 - 16:30
Adress: Ellos AB , 501 10 BORÅS
Besöksadress: Ödegärdsgatan 6, Viared
Organisationsnummer: 556044-0264
E-postadress: info@homeroom.se

Priser & avgifter

Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms om 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. Då olika skärmar och individuella skärminställningar påverkar färgåtergivning kan vi inte garantera att färgnyanserna på varorna stämmer överens med de bilder som visas när du som konsument besöker vår site. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Fraktavgifter

Vi tillhandahåller alltid hemleverans, vilken baseras på varje beställd varas enskilda vikt. Avgiften täcker framplockning, emballering lastning, frakthandlingar och kvitto.

Standardleverans hem till tomtgräns dagtid enligt nedan viktbaserad per styck
0-2 kg 49 SEK
2-5 kg 69 SEK
5-10 kg 69 SEK
10-19 kg 99 SEK
19-35 kg 199 SEK
35-50 kg 299 SEK
50-99 kg 399 SEK
Över 100 kg 499 SEK

Returfrakt under 20kg 45 SEK
Returfrakt över 20kg (upphämtning dagtid) 240 SEK
Outlösta paket 199 SEK

För mer information om tjänsterna, se längre ner i texten, under Leveranssätt.

Leveranssätt

En beställning kan dela upp sig i olika leveranser eftersom varorna kan plockas från olika varulager. Vi levererar till den adress du registrerat på homeroom.se. I dagsläget erbjuder vi endast hemleverans. Du blir kontaktad av transportören innan leverans sker. Hemkörning kräver att du bor utmed farbar väg.

Hemleverans för varor över 20kg levereras som dagtid mellan 8-17 till husets ytterport/tomtgräns. Mindre varor under 20kg kan levereras med PostNords hempaket både dag och kväll på det flesta orter. I kassan visas leveransalternativen för vald adress och bokas innan beställningen slutförts.

När din beställning är redo att köras ut skickar vi ett SMS till dig, så att du kan välja vilken dag du vill ha leveransen. Du får också välja ett tidsfönster på 2–3 h som passar dig. Hos vissa transportörer kan du då även välja ”hämta vid terminal” alternativt ”företagscenter. Fraktavgiften kvarstår dock oförändrad.

För detaljerad information om leveranssätt, leveranstid och priser etc., se följande länk Leveransinformation. Vid leveransförsening av väsentlig betydelse kan köpet hävas.

Betalsätt

Faktura med delbetalning

Tillsammans med Resurs Bank kan vi nu erbjuda möjligheten att handla på hos oss med faktura.

Med Faktura får du upp till 60 dagars betalningstid. När du handlar med faktura behöver du inte betala förrän i slutet av den månad som innfaller efter ditt köp
Vid utebliven eller otillräcklig betalning tillkommer försenings-/påminnelseavgift, avgifter för krediten och ränta för vid var tid utnyttjad kredit.

Mer information och kompletta villkor finns här.

Månaden efter köpet kan du även välja att delbetala din faktura. Mer information finns på fakturan.
Sedvanlig kreditprövning görs. Du får en kopia av prövningen från upplysningsföretaget.

Kortbetalning

Du betalar med ditt betalkort direkt i kassan på www.homeroom.se. Vi accepterar Visa och Mastercard som utställts i Sverige. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid din betalning. Vi krypterar alltid ditt kortnummer vilket gör ditt köp säkert.

Ångerrätt

Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och testa den vara som du köpt. Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Vill du returnera en vara, skall det göras i originalförpackningen och med ifylld retursedel/etikett. Gå in på homeroom.se och logga in på Mina Sidor/Mina Beställningar, där du antingen kan printa eller få retursedel/etikett skickad till dig för varan/ordern det gäller. Du slipper då lägga ut för returfrakten och avgiften regleras istället vid återbetalningen, som sker inom längst 14 dagar. Det finns också ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) som du kan använda dig av.

Vid retur tillkommer returavgift som för närvarande är 45 kr för varor under 20 kg. Vid retur över 20kg tillkommer utöver de 45 kr i returavgift också 195 kr i returfrakt, dvs totalt 240kr.

Väljer du att returnera hela eller delar av din order, återbetalar vi för returnerad produkt, dock inte leverans- eller returavgiften. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Ångerfristen börjar tidigast löpa den dag som du tar emot leveransen och följesedel.

Vid retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Om du har frågor angående din ångerrätt, kontakta oss på telefonnummer 033-22 50 33, e-post info@homeroom.se.

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss på telefonnummer 033-22 50 33 eller via e-post info@homeroom.se. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet "inom skälig tid", efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet har du reklamerat inom skälig tid. Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan ska varan skickas till den adress som anges på retursedeln. Se mer under rubriken ”Så här returnerar du” nedan. När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vid retur står du för transportrisken. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. Summan återförs till de kontokort som betalningen gjorts ifrån.

Bytesrätt

Vill du byta en vara gör du en retur enligt ovan, samtidigt som du lägger en helt ny beställning på homeroom.se. Vi återbetalar ej frakt- och returavgifter.

Vid retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte tagits emot vid beställd hemleverans motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering enligt prislistan som anges ovan.

Så här returnerar du

Vill du returnera en vara, skall det göras inom 30 dagar, i originalförpackningen och med ifylld retursedel/etikett. Gå in på homeroom.se och logga in på Mina Sidor/Mina Beställningar, där du antingen kan printa eller få retursedel/etikett skickad till dig för varan/ordern det gäller. Du slipper då lägga ut för returfrakten och avgiften regleras istället vid återbetalningen, som sker inom längst 14 dagar.

Du betalar endast en returavgift som debiteras dig i efterhand oavsett paketets storlek eller antal artiklar. Har vi gjort en felexpediering behöver du inte stå för några avgifter avseende returfrakt.

Vänligen bifoga retursedeln i din returförsändelse och emballera sedan returförsändelsen i originalförpackningen innan du returnerar varorna. Returetiketten klistras sedan på emballaget.

Försändelser under ca 20kg som levererats med PostNord kan du välja att lämna in hos deras ombud. För DHL samt vid större och tyngre försändelser över ca 20kg, kontakta speditören för att boka tid för upphämtning. Uppgifterna finns på Retursedeln.

Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs i från.

Medlem i Svensk Digital Handel

Ellos är medlem av Svensk Digital Handel för att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

Svensk Digital Handel
Drottninggatan 56
411 07 GÖTEBORG
Telefon växel: +46 (0)10 – 47 18 670

Tvister

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Krossgaranti

Vi ersätter alltid transportskadat glas och porslin. För frågor eller anmälan av transportskadat gods vänligen kontakta oss på telefonnummer 033-22 50 33 eller via e-post info@homeroom.se.

Bedrägeri

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår site.

Force majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Personuppgiftspolicy

Homeroom behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning.

Personuppgiftsansvarig
Ellos Group AB, org. nr 556217-1925, med adress Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige (”Homeroom”) är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Homeroom har utsett Magnus Axelsson till dataskyddsombud. Dataskyddsombudet har bl.a. till uppgift att övervaka att Homeroom behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande lagstiftning. Dataskyddsombudets kontaktuppgifter är dpo@ellosgroup.se

Personuppgifter som kommer att behandlas
De uppgifter som behandlas är personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi samlat in från dig.

Personuppgifter som du lämnat till oss
När du genomför ett köp hos Homeroom kommer du att lämna personuppgifter till oss. Detsamma gäller när du registrerar dig för vårt nyhetsbrev, användarkonto eller tecknar försäkring, använder dig av våra tjänster på vår sajt och sociala medier eller använder dig av din eventuella garanti, ångerrätt eller reklamation. Personuppgifter som du lämnar till oss och som vi behandlar kan t.ex. vara ditt namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress.

Personuppgifter som vi har samlat in från dig
När du genomför ett köp hos Homeroom kommer vi att behandla uppgifter om köpet och din köphistorik. När du använder vår sajt, ditt användarkonto eller sociala medier kommer vi även att behandla personuppgifter som information om din IP-adress, operativsystem och vilka varor du besökt eller lagt i vår varukorg.

Ändamål med behandlingen och rättslig grund
Vårt avtal och administration av ditt köp
Homeroom kommer att behandla ditt namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer och din e-postadress, uppgifter om dina köp samt uppgifter avseende din användning av våra sociala medier i syfte att kunna administrera vårt kundförhållande med dig inklusive dina inköp och ditt användarkonto. Homeroom kommer att behandla ditt personnummer för de fall att du väljer att använda detta för att hämta dina adressuppgifter. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra ett avtal eller för att vidta åtgärder innan ett sådant avtal ingås. Med undantag av ditt personnummer kommer Homeroom även att behandla ovan personuppgifter i syfte att kunna sköta din eventuella begäran om användning av ångerrätt, garanti, reklamation eller försäkring. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling i denna del är att den är nödvändig för att fullgöra avtalet med dig. Personuppgiftsbehandling i förhållande till ångerrätt och reklamation sker även mot bakgrund av den rättsliga grunden att den är nödvändig för att fullgöra rättsliga förpliktelser som åvilar Homeroom. Om du inte lämnar dina ovan nämnda personuppgifter har Homeroom inte möjlighet att leverera våra produkter eller i övrigt fullgöra våra åtaganden gentemot dig.

Marknadsföring av våra varor
Om du har samtyckt till att få marknadsföring, såsom t.ex. nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden om våra produkter via e-post, sms eller post kommer Homeroom även behandla ditt namn, mobil- och telefonnummer, e-postadress och din köphistorik för marknadsföringsändamål. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är ditt samtycke som vi antingen inhämtar i samband med att du registrerar dig som användare hos Homeroom eller i samband med ditt köp av produkt(er) ur vårt sortiment. Du ger ditt samtycke genom att du aktivt kryssar i en eller flera ikryssningsrutor på vår sajt. Du kan, på samma sätt som när du ger ditt samtycke, återkalla ditt lämnade samtycke genom att du, på vår sajt, kryssar ur ovan ikryssningsrutor.

Statistik
Homeroom kommer att behandla ditt kundnummer och andra referensnummer i syfte att kunna göra statistiska sammanställningar och för att visa dig anpassat innehåll på vår sajt som passar dig och din kundgrupp. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för ändamål som rör Homeroom berättigade intresse. Behandlingen baserar sig på en intresseavvägning och innebär, på samma sätt som ovan, situationer där Homeroom vill, eller behöver, göra något som i huvudsak är till vår egen fördel, förutsatt att detta inte skadar dina egna intressen eller grundläggande rättigheter och friheter.

Bokföring
Homeroom kommer att behandla uppgifter om den transaktion som skett mellan dig och Homeroom för bokföringsändamål. Homeroom kommer av den orsaken att behandla uppgifter om köpet, ditt namn, adress, mobil- och telefonnummer och din e-postadress. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling av dina personuppgifter är att den är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar

Automatiserat beslutsfattande/profilering
Det finns för närvarande inget automatiserat beslutsfattande eller profilering som skulle påverka dig juridiskt eller på annat sätt i betydande grad. För att kunna utveckla våra produkter och tjänster, förbättra vår marknadsföring, kunskap om våra kunder samt våra erbjudanden till dig, kan vi på ett automatiskt sätt komma att samla in och analysera uppgifter från dig. Sådana uppgifter är din IP-adress, köphistorik, betalsätt och kontosaldo, om du har köpt din vara på kredit samt din aktivitet på våra sidor, på sociala nätverk samt på vår sajt (s.k. profilering). Vi ger dig erbjudanden på vår sajt som vi tror du kommer uppfatta som relevanta baserat på resultatet av denna analys av ditt användarbeteende. Den rättsliga grunden för Homeroom behandling i denna del är vårt berättigade intresse av att kunna utveckla vår affärsverksamhet och att, i högsta möjliga utsträckning och för att inte störa dig i onödan, kunna erbjuda dig produkter som matchar dina önskemål och behov.

Behandling av tredje part och överföring av personuppgifter
Dina personuppgifter kan komma att lämnas ut till och behandlas av vårt moderbolag Ellos Group AB och dess dotterbolag, Jotex Sweden AB och Stayhard AB, ingående i Ellos Group-koncernen

Homeroom kan även komma att lämna ut dina personuppgifter till tjänsteleverantörer som behandlar personuppgifter för vår räkning, så kallade personuppgiftsbiträden. Dina personuppgifter kan även komma att behandlas av våra samarbetspartners. Vi har avtal med våra personuppgiftsbiträden som säkerställer att de behandlar dina personuppgifter i enlighet med denna personuppgiftspolicy och våra instruktioner. Som exempel på tredje part som vi lämnar ut dina personuppgifter till kan nämnas speditörer i samband med leverans av varor.

Homeroom kan komma att lämna ut dina personuppgifter till myndigheter som kräver att Homeroom lämnar ut sådana personuppgifter.

Homeroom kan även komma att dela dina personuppgifter för att tillåta en fusion, ett förvärv eller en försäljning av alla, eller delar av, Homeroom tillgångar.

Homeroom och Homeroom samarbetspartners behandlar, som huvudregel, dina personuppgifter endast inom EU och EES. Skulle personuppgifter behandlas utanför EU och EES, kommer Homeroom att vidta åtgärder för att se till att personuppgifterna fortsätter vara skyddade och även vidta de åtgärder som krävs för att på lagligt sätt överföra personuppgifter till länder utanför EU och EES.

Som ett led i vår marknadsföring analyserar vi uppgifter, däribland personuppgifter, kring dina inköp och din aktivitet på våra sidor, på sociala nätverk samt på vår sajt. Vi kommer exempelvis att behandla dina personuppgifter för att med hjälp av Google Analytics kunna anpassa de annonser och erbjudanden som du ser utifrån information om ditt tidigare surfande samt för att kunna utveckla våra produkter och tjänster. Detta gör det möjligt för oss att mer specifikt anpassa innehållet på vår sajt så att det passar just dina behov samt förbättrar vårt erbjudande till di. Processen är anonymiserad och den kan inte användas för att identifiera dig (för information om de cookies vi använder oss av se följande länk, cookies).] Vidare kan vi komma att använda dina personuppgifter för att utvärdera ditt användande av vår sajt och för tjänster i anslutning till webbplatsaktiviteter och internetanvändande. Uppgifter som vi analyserar kan exempelvis vara din IP-adress, köphistorik, betalsätt och kontosaldo om du har kredit hos oss och annan information som du har lämnat till oss som kund. För information om hur Google Inc. använder uppgifter se följande länk: https://www.google.com/intl/sv/policies/privacy/partners/.

Tidsperiod för behandling och lagring
Vi behandlar bara personuppgifter så länge som det finns ett behov av att bevara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna lämnades, eller samlades in för. Samma personuppgift kan lagras på flera olika ställen för olika ändamål. Detta kan innebära att en uppgift som har tagits bort ur ett system för att den inte längre är nödvändig för det ändamålet, kan finnas kvar i ett annat system där den lagras med stöd av samtycke, eller för ett annat ändamål där personuppgiften fortfarande behövs.

Personuppgifter som Homeroom behandlar i syfte att administrera kundförhållande, inklusive dina inköp och användarkonto, eller för att fullgöra våra rättsliga förpliktelser eller avtal, t.ex. uppfylla garanti-, reklamations-, ångerrätts- eller försäkringsåtaganden, med dig behandlas under den tid det är nödvändigt för att Homeroom ska kunna administrera kundförhållandet och fullgöra vårt avtal eller rättsliga förpliktelser gentemot dig.

Om du har lämnat ditt samtycke till att få direktmarknadsföring och nyhetsbrev från Homeroom kommer vi att bevara ditt namn, mobil- och telefonnummer, din e-postadress och din köphistorik till dess att du avregistrerar dig, återkallar ditt lämnade samtycke, eller annars ber oss sluta kontakta dig. I anslutning till detta kommer Homeroom, i den utsträckning Homeroom behandlar personuppgifter relaterade till profilering, att radera de personuppgifter som har ett samband med direktmarknadsföringen.

Personuppgifter som Homeroom behandlar för bokföringsändamål bevaras i sju år i enlighet med gällande bokföringslagstiftning.

Personuppgifter som Homeroom behandlar för statistikändamål kommer inte längre vara möjligt att koppla till dig som individ efter att aktuellt bokföringsmaterial har raderats.

Dina personuppgifter kan komma att sparas längre än vad som meddelats ovan om det behövs för att följa lagkrav, förordning eller myndighetsbeslut.

Dina rättigheter
Du har rätt att, utan kostnad, skriftligen begära att få information om vilka personuppgifter vi har registrerat om dig. Du kan även när som helst begära rättelser av felaktiga uppgifter. Du kan också ha rätt att be oss radera eller begränsa de personuppgifter vi har om dig och att vi ger dig en kopia av dessa personuppgifter (s.k. dataportabilitet).

Om du inte har grund för din begäran eller din begäran är orimlig, t.ex. om du begär utdrag eller radering ofta och med korta intervaller, får vi antingen vägra att gå din begäran tillmötes, eller ta ut en avgift som täcker de administrativa kostnader din begäran medför. Din begäran skickar du till oss på våra kontaktuppgifter nedan.

Rätt att göra invändningar
Du kan när som helst invända mot att dina personuppgifter behandlas för direktmarknadsföring och/eller profilering. Om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter för detta/dessa ändamål ber vi dig att antingen ringa oss på telefonnummer 033-33 000, mejla till oss på info@homeroom.se eller skriva till Homeroom, 501 86 Borås, och meddela oss detta. Vi kommer då att upphöra med behandling av dina personuppgifter för detta/dessa ändamål samt ta bort uppgifterna förutsatt att vi inte behöver fortsätta behandla dem för något annat ändamål i enlighet med denna personuppgiftspolicy.

Rätt att återkalla ditt samtycke
Du kan när som helst, helt eller delvis, återkalla ditt samtycke om behandling av personuppgifter, genom att, på vår sajt, kryssa ur ovan ikryssningsrutor eller kontakta oss på våra kontaktuppgifter ovan. Om du återkallar ditt samtycke, ber vi dig notera att detta inte påverkar lagligheten av den behandling som tidigare skett på grund av samtycket innan detta återkallades. Ellos kan även under vissa omständigheter ha en annan rättslig grund för behandlingen av dina personuppgifter, varför vi kan ha en rätt att fortsätta behandlingen.

Rätt att lämna in klagomål
Om du är missnöjd med hur vi behandlat dina personuppgifter kan du också kontakta oss på våra kontaktuppgifter ovan. Du har även rätt att ge in ett klagomål avseende vår personuppgiftsbehandling till:

Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, gällande annat än behandling av dina personuppgifter, kan du även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.